Kanadai útinapló

Imádok túrázni és utazni, mint szerintem mindannyian, akik ezt a blogot olvassák. Mindig van egy bakancslistám, és ahogy ez másoknál is, Nálam is folyton bővül. Madeira, Skócia, Lappföld, Japán, vagy a Grand Canyon élménye után elhatároztam: a következő utam Kanada lesz, ahol egyszerre ötvözhetem a természet, a kaland és a túrázás szeretetét. Eredetileg egy kanadai körutazás és annak megtervezése volt a terv (Montreal – Quebec – Calgary – Vancouver)…Épp hazatértem külföldről és volt 1 hónapom utazni…De hamar felismertem, hogy 1 hónapba nem tudok annyi Kanada élményt bezsúfolni, amennyit szeretnék. Így az út megtervezésekor főleg a NAGY álomra, a kanadai Sziklás-hegységre fókuszáltam…

Úton Kanadába

Sokat olvasni arról, mikor a legjobb Kanadába utazni: mi szeptemberben voltunk, és ezt az időszakot még bátran merem ajánlani mindenkinek. Sokszor túráztunk rövid nadrágban, ugyanakkor se túl meleg, se túl hideg nem volt. Hatalmas előnye a szeptemberi útnak, hogy ekkor már a fotós, buszos turisták száma is jelentősen lecsökken…:)

Még indulás előtt tájékozódtam mindenről, beszereztük a szükséges elektronikus beutazási engedélyt (eTA, online igényelhető, kb. 7 kanadai dollár, és 2 évig érvényes) és lefoglaltuk a repjegyeket. Sokat vaciláltam egy plusz 1 hetes vancouver-i tartózkodáson, de végül találtam egy jobb ajánlatot: 80.000 Ft-ért repjegy Hawaii-ra. Ez egy olyan hely számomra, ahova „csak Hawaii”-ért nem repültem volna, így kérdés sem volt, hogy nyaralásunkat ezzel zárjuk. A tervezések, foglalások után végül izgatottan, szeptember elején megkezdtük menetrend szerinti utunkat a Budapest – Párizs – Montreal – Calgary útvonalon (kb. 22 óra, de ez persze elrepül, ha az ember izgatott).

Egy éjszakát Calgaryban töltöttünk, persze kevés alvással a jetlag miatt. Én ilyenkor 1 hétig csak pörgök! Másnap izgatottan vettük át a kis bérelt autónkat és nekivágtunk a Canadian Highway-nek…Hatalmas élmény volt, amikor először megláttuk a Sziklás-hegység vonulatait és a Banff Nemzeti Park szélét (Kanadában egy közös parkbelépőt kell venni, ha már legalább ketten vagytok, érdemes Discovery Pass-t beszerezni: 1 évig érvényes, akár 5 ember is mehet vele…Mi a végén odaadtuk a Calgary-ban élő barátainknak, akik a családdal nagyon jól ki is tudták utána használni. A belépő díját egyébként tényleg hasznosan költik el: tiszta pottyantós vécék, sehol egy szemét és minden karban van tartva).

Kanada

Sziklás-hegység

A 2 hetes sziklás-hegységi tartózkodást 1 hét Banff, és 1 hét Jasper Nemzeti Parkra osztottuk. A Banff Nemzeti Parkban csodás szállást sikerült foglalnunk Canmore-ban (Canmore Lodge), ezt bátran merem bárkinek ajánlani: még jacuzzi is volt, és saját apartmanunk, potom árért (itt érdemes megemlíteni, hogy kb. 2 hónapot töltöttem szállás kereséssel. Kanadát TÉNYLEG előre kell tervezni, főleg a Nemzeti Parkokat: minden eszméletlen drága és 3-4 hónappal az utazás előtt már szinte biztos, hogy nem találsz semmit).

Canmore-ból indultunk napi csillagtúráinkra (már előre megterveztem minden egyes napot és túrát, hogy minél többet láthassunk és élvezhessünk ebből a csodából). Bejártuk a Tunnel Mountain Trailhead-et és a Jonnston kanyont, körbejártuk a Lake Moraine és Lake Louise tavakat, sütkéreztünk a Sunshine Meadows-on…Mindez napi 20-25 km túrát jelentett, de minden pillanatát élveztük és soha nem voltunk fáradtak! Utunk során, még a városokban is, rengeteg állattal találkoztunk: rénszarvasok, hegyi kecske,  mormoták, és nyuszik mindenhol (a Sunshine Meadows utunkon majdnem belefutottunk egy mackóba is, ezt szerencsére sikerült elkerülnünk a szembe jövő túrázok figyelmeztetésére).

A képek nem illusztrációk és Photoshop mentesen készültek: égető kékség vár mindenhol!

Irány a Jasper Nemzeti Park

1 hét Banff élmény után utunkat a Jasper Nemzeti Park felé vettük. Ez kb. 5-600 km autókázást jelent olyan csodás látnivalók mellett, mint az Icefields Parkway, melynek során Kanada legkiterjedtebb jégmezőjét, a Columbian Icefield-et is meg lehet csodálni.

A Jasper hete során sajnos már csak a Nemzeti Parkon kívül tudtunk megszállni. Hiába keresgéltem, egyszerűen szállás sem volt, nem hogy olcsón. Így Hilton-ban szálltunk meg, ami napi 2 óra autózgatást jelentett oda-vissza Jasper-Hilton között, és inkább volt munkásszálló érzete, mint sem „motel”, mint ahogy meg volt hírdetve (de igyekeztem minimalizálni a költségeket, és úgysem ez volt a lényeg). De mint korábban, megérte a napi 2 óra utazás. Bejártuk a Maligne Canyon-t, eveztünk a Spirit Island-en, találkoztunk mormota családdal a Mount Edith-en és utolsó esténken megcsodáltuk Jaspert felülről, a Sulphur Skyline-ról. És még egy medvével is szembenézhettem.

És utolsó nap még az is kiderült, hogy közeli ismerősem laknak Calgary-ban: így kanadai utolsó esténket egy csodálatos, magyaros vacsorán töltöttük Calgary kertvárosában, amin a Sziklás-hegységre néző ablakból egy isteni borokkal köszöntünk el álmaim országától…

Másnap megkezdtük utunkat Honolulu felé, de erről már egy másik szösszenet szóljon…

Hasznos tippek az úthoz:

1. Legalább 1 évvel előre tervezd be az utat és foglald le a szállásokat vagy béreljetek lakóautót (persze ott a sátrazás és a bivakolás is).
  2. Kanada DRÁGA: vásárolj boltokban, sokszor adnak kedvezményt, ez tapasztalat.
  3. Medvespray: egy „muszáj, hogy veled legyen darab”.
  4. Kanada csodálatos, láss belőle annyit, amennyit lehet!

És hogy mi került fel ezután a bakancslistámra…Ki se találnátok….

A vendégposztot Kremlitzka Mariann olvasónk írta. Ha megjött a kedved, oszd meg velünk te is utazós élményeidet!

Hasonló bejegyzések

Kedvenc bejegyzések

Grúzia ősi barlangvárosai

Grúzia tájai rendkívül változatosak, feltöltött alföldekkel, zárt medencékkel és állandó hóval fedett, ötezer méteres magashegységekkel egyaránt találkozhatunk. Az ország különleges természeti és történelmi öröksége...

Bali – sziget a világok között

Bali helye a térképen Az indonéziai Bali szigete, különleges természeti adottságai és lakosainak páratlanul gazdag kultúrája miatt a világ egyik legismertebb idegenforgalmi desztinációja. Indonézia, az Ázsia...

A kávézás kultúrája a Közel-Keleten

A kávézás kultúrája globálisan elterjedt. A nyugati világban szinte magától értetődő, hogy a napot kávéval indítjuk – valaki szertartásszerűen, mások csak egy „felesként” lehúzva...