A legszebb tengerikajakos helyek Európában

Az öreg kontinens nem fukarkodik hihetetlen tájakkal. Bőven ellát minket csodaszép erdőkkel, völgyekkel, hegységekkel, ahol túrázhatunk. Ugyanakkor a tengerikajakozásnak megvan az az utánozhatatlan romantikája, hogy sokszor olyan partokat érünk el vele, amit gyalog a szárazföldről nem lehetne. Ebben a cikkben összeszedtünk három helyet, ami szerintünk bakancslistás kell legyen mindenkinek, aki szereti ezt a sportot.

Lofoten-szigetek – Norvégia

Hol máshol is kezdenénk a felsorolást, mint a fjordok földjénél, Norvégiánál. Annak is egy kis szigetcsoportját szeretnénk bemutatni a messzi északon, a Sarkkörön túl. A Lofoten-szigetcsoport méltán híres elképesztően szép tájairól, és gazdag élővilágáról. Apró, tengerbe nyúló halászfalvak, és gigászi, a tenger fölé magasodó sziklafalak váltják egymást, miközben mi a tengeri élőlények fölött, és a fent köröző sasok alatt lapátolunk.

Lofoten tengeri kajak Norvégia

Lofoten misztikumát csak erősíti, hogy Norvégia más területeihez hasonlóan, itt is meglehetősen alacsony a népsűrűség. Emiatt könnyen találunk kietlen, csodaszép partokat, ahol sátort verhetünk éjszakára. Sátrazni a Sarkkörön, bolond vagy? Gondolhatnátok joggal… Lofoten éghajlata viszont egy hőmérsékleti anomália, és itt van a legnagyobb eltérés a Földön a szélességi fokhoz viszonyított átlaghőmérsékletben. Tehát Lofoten jóval kedvezőbb éghajlattal rendelkezik, mint más területek ezen a szélességi fokon. Ez persze nem jelenti azt, hogy bikiniben lapátolhatunk a fjordokban, de bátran sátrazhatunk!

Kréta – Görögország

Krétával kapcsolatban első hallásra valószínűleg a legtöbben az ókori történelmi emlékekre, és a tengerparti szállodákra asszociálnak. Nem is tévednek, hisz a szigetnek van egy ilyen oldala is, ugyanakkor számos vadregényes, sziklákkal körülölelt, eldugott part várja, hogy felfedezzük. Erre a feladatra tökéletesen alkalmas a tengerikajak, így olyan helyekre is eljuthatunk, ahova gyalog csak nehezen lehetne. Emellett a népszerű, könnyen megközelíthető partokról kiindulva is csodaszép zátonyokat fedezhetünk fel Krétán! A szigeten egyébként lehet túrázni és kanyoningolni is, így a hétköznapi turisták mellett a kalandhajhászok is megtalálják itt, amit keresnek.

Tenerife – Kanári-szigetek / Spanyolország

Bár Krétához hasonlóan Tenerife is úgy él a turisták szemében, mint egy paradicsomi nyaralóövezet, görög testvéréhez hasonlóan ez a sziget is sokkal többet nyújt a szállodáknál. Tenerife elképesztően változatos tájakat rejt. Míg a sziget déli részén sivatagos tájakat találunk, a Teide környéke pedig olyan mintha a Marson mászkálnánk, addig az észak-keleti csücskében az Anaga-hegységben ritka köderdők lapulnak. A bizarr módon változatos természet hihetetlenül szép hegyekkel párosul, így Tenerife okkal lett az utóbbi években a kalandutazók Mekkája. Ha már itt járunk, akkor is érdemes kipróbálni a tengerikajakozást, ha még sosem csináltuk. Los Gigantes 500 méter magas sziklafalai könnyen megközelíthetőek kajakkal, és a fölénk magasodó gigantikus falak elképesztő látványt nyújtanak közelről. Ha szerencsénk van, még delfinekkel is találkozhatunk!

Ebbe a felsorolásba ennyi fért bele. Ha Ti is tudtok meseszép tengerikajakos útvonalakról, osszátok meg velünk kommentben!

Hasonló bejegyzések

Kedvenc bejegyzések

Grúzia ősi barlangvárosai

Grúzia tájai rendkívül változatosak, feltöltött alföldekkel, zárt medencékkel és állandó hóval fedett, ötezer méteres magashegységekkel egyaránt találkozhatunk. Az ország különleges természeti és történelmi öröksége...

Bali – sziget a világok között

Bali helye a térképen Az indonéziai Bali szigete, különleges természeti adottságai és lakosainak páratlanul gazdag kultúrája miatt a világ egyik legismertebb idegenforgalmi desztinációja. Indonézia, az Ázsia...

A kávézás kultúrája a Közel-Keleten

A kávézás kultúrája globálisan elterjedt. A nyugati világban szinte magától értetődő, hogy a napot kávéval indítjuk – valaki szertartásszerűen, mások csak egy „felesként” lehúzva...